laupäev, jaanuar 27, 2007

Püromaani kalduvused...

Täna käisin Jürgenil külas. Küünlad põlesid laua peal ja tühi tikutops oli ka sealsamas. Loomulikult tekkis mul soov see tikutops osakesteks lammutada ja temast pisike lõke teha. Sain loa ja tegingi. Panin klaaskaussi 2 põlenud teeküünalt ja sinna küünalde plekist osade sisse põlevad tikutopsi osad. Ilusti põles. Kena pisike lõke oli. Selleks, et kuumaks läinud klaaskauss lauda ära ei rikuks, panin talle alla puust küünlaaluse. See oli üsna uus. Lõke põles ilusti ja lõhnas nagu kevadine grilliõhtu...

Mõne aja pärast käis raksatus ja klaaskauss läks katki. Põlev küünlavaha voolas mööda puust küünlaalust laiali ja põles edasi. Avastasime, et seda ei saa veega kustutada ega ära puhuda. Jürgen võttis siis selle aluse, kallas kogu põleva sodi kraanikaussi ja lasi sellele vett peale. Korraks lõi suurema leegi üles, aga siis kustus see ära.

Pisikese lõkke tegemise soovi tõttu oli siis tulemuseks katkine klaaskauss, rikutud küünlaalus ja küünlavaha täis kraanikauss. Kas mul on süümekad või mul on süümekad? Ausalt öeldes... on küll:$ Ei jõua ära vabandada...

Et kui mina külla tulla plaanin, on soovitav kõik süttivad asjad käe- ja silmaulatusest ära panna (ehk siis täiesti ära peita), et vältida samasuguseid olukordi... Nüüdsest ma mõne aja jooksul lõkkeid ei tee. Ja teadmiseks neile, kes seda veel ei teadnud - üllatus-üllatus - küünla põlev osa ongi küünlavaha, mitte taht! Seda tasub meeles pidada, kui midagi põletama hakata (kui ei taha oma õppetundi saada). Mina sain seda teada tööõnnetuse tulemusena, teist korda enam proovida ei taha. Ausõna. Vähemalt mõnda aega...

Sellest ei saa ma ikkagi aru, et miks küünal siis ära kustub, kui tal liiga palju küünlavaha on? See peaks teda just rohkem põlema panema ju? Ja miks vanitoas küünlale vett pritsides ta ära kustub kui ta kraanikausis vee peale just suurema leegiga põlema hakkas? Ja miks klaas katki läks, kuigi ta aeglaselt soojenes? Ja mismoodi sai küünlavaha plekkalusest (sellest, mis teeküünalde all on) välja?



Kunagi suvepoole pean uuesti proovima... aga mitte toas! Ja mitte kellegi teise kodus...