kolmapäev, juuli 26, 2006

Meeskonnatöö Hansapangas

Kandideerisin kunagi ammu Hansapanga helpdeski administraatori kohale (inimene, kes aitab Hansapanga töötajaid telefoni teel, kui töötajatel arvutitega mingid probleemid tekivad). Nüüd siis helistati ja kutsuti rühmatöö katsetele. Läksingi.

Kohaleminek ei valmistanud erilisi raskusi, sest alles hiljuti viisime Karini sinnasamasse majja tööle. Sellepärast jõudsin sinna ka umbes 30 minutit varem (kuna olin arvestanud palju suurema ajakuluga). Teised ilmselt ei osanud sinna eriti hästi tulla:D

Niisama istuda oli igav ja sellepärast kutsusin Karini endale vastu: läksin istusin nende juures ja lugesin ajalehest koomikseid. Õigeks ajaks läksin ikka tagasi ja üsna pea tulid 2 neiut ja võtsid kogu meie kamba endaga kaasa. Kokku oli meid 7: 4 neiut ja 3 noormeest (mina nende hulgas). Hansapanga poolt oli 4 inimest.

Juba tutvustamisvooru juures sain aru, et teised on rohkem IT-inimesed kui mina, sest üks noormees töötas Microlinkis täpselt samal ametikohal, 2 neiut olid arvutiõpetuse õpetajad, üks oli politseinik ja rohkem ei mäleta. Ahjaa, siis olin veel mina, kes arvutitega läbi ei saa, aga seda ma neile loomulikult ei öelnud:p

Esimene katse oli 15 minuti jooksul võimalikult palju 54-tükiseid puslesid kokku panna. Osad hakkasid seda tegema kahekesi, osad üksinda. Mina tegin üksi. Enne lõppu sain enda oma valmis ja aitasin nati teisi ka. Meeskonnatööd ma ei teinud, aga pusle kokkupanemises olin neist kõikidest parem!

Siis rääkisime vene keeles. Õigemini teised rääkisid ja mina vahtisin lakke. Aeg-ajalt tundsin mõne sõna ära ka, aga ühtegi mõistlikku lauset kokku panna ei suutnud. Aga ega see mind eriti ei kurvastanud küll, sest inglise keelt pidi palju rohkem vaja minema.

Järgmisena oli selline katse, et helistab klient ja räägib oma mure ära ja meie peame teda aitama. Tal oli umbes selline probleem, et arvuti jooksis kokku (sinine ekraan oli ees ainult), printer oli kadunud ja jube kiire oli.
Aega anti 10 minutit. Kõik hakkasid kohe kiiresti kirjutama. Mina istusin niisama, sest ei osanud midagi kirja panna... Muigasin seal omaette kui asjalikud kõik välja nägid. Lõpuks panin siis, et vajutagu CRTL+ALT+DEL, et kontrollida, kas ikka on asi kokku jooksnud. Kui ei funka, siis lükaku korraks välja ja printima mingu kuskile mujale (teise tuppa, mille inimesed oma printerit ära kaotanud pole :P).
Pärast oli meil 1 minut aega, et grupiga ühine lahendus leida. See oli umbes selline, et lükka arvuti korraks välja, kontrolli ühendusi (et kas printer on üldse ühendatud), pane oma materjalid serverisse üles ja mine prindi kolleegi juures välja. Lihtne, kas pole!

Viimaseks pidime vastama inglisekeelsele veateatega kirjale. Vastuse teksti põhipunktid olid ette antud ja meie ülesanne oli need lihtsalt ära tõlkida ja sellest kiri vormistada. Oligi kõik.

Lõpuks saime küsimusi esitada. Tuli välja, et tööaeg on E-R 7.30 (!!! Hullud peast!!!)-17.00 ja L 9.00-15.00. Mingisugused töögraafikud pidid olema, et 40 tundi nädalas igaüks töötaks.
Igasuguseid muid asju küsiti ka päris palju, aga ma ei viitsi neid kõiki üles kirjutada.

2 nädala jooksul saame teada, kas kutsutakse vestlusele või mitte. Minu tõenäosused on üsna väiksesd, aga vähemalt oli põnev. Minu esimesed katsed töökoha saamiseks!
Aga 7.30.... oeh... ei-ei-ei.

Comments

3 Comments:

arvas, et... Anonymous Anonüümne

Kas palgast ka räägiti? Tavaliselt on ikka nii, et firmad üritavad palganumbri kuni esimese palgapäevani salajas hoida ;)

1/8/06 12:08 PM  
arvas, et... Blogger Eve

Palgast pidavat rääkima nendega, kes vestlusele pääsevad ja isegi palgavahemikku ei öeldud. :D

2/8/06 12:10 PM  
arvas, et... Anonymous Anonüümne

Veel üks firma, kes kardab häid inimesi oma palgaga eemale peletada...
Juhul kui inimene on töö leidmiseks tehtavate toimingute peale (intervjuud ja muud mängud) piisavalt palju aega raisanud ja konkursi võitjaks osutub, ja kui nüüd oodatav palganumber oluliselt väiksem tundub kui esialgu oodati, siis enamus siiski neelab selle klimbi alla ja vötab töö vastu.
Ehk siis tööandja poolt vaadates - Mis palk? Te ju võitsite! Kas sellest ei piisa? ;)

Muidugi oleks huvitav näha, mis näo vennad teevad kui konkursivõitja otsustab, et ei viitsi oma väärtuslikku aega selle raha eest raisata.

Our management has introduced a new policy: Pressure creates diamonds ;)

2/8/06 3:29 PM  

Postita kommentaar

<< Home