pühapäev, mai 21, 2006

Eurovisioon, halleluuja! :D

Juba neljapäevase eelvooru vaatamise ajal sai mulle selgeks, et meie maitse ei lange sugugi mitte kokku hääletajate arvamusega: valisime Kristi, Kadri ja Oliveriga välja 10 lugu, mis peaks kõige tõenäolisemalt edasi saama, aga neist valiti vist neli (või 5). Igatahes pole meie ennustamisoskused eriti head (kuigi Soome, Venemaa, Armeenia ja Leedu olid ka meie eelistustes). Pisut kahju oli sellest, et Eestil taaskord suhteliselt kehvasti läks...

Laupäevast finaali vaatasin kodus üksi, aga paremate kohtade omanikke püüdsin sellegipoolest aimata: minu kindel arvamus oli see, et järgmine kord toimub pidu Eesti lähedal (võite mu vanematelt järgi küsida), ehk siis lootsin kõike paremat Leedule, Soomele ja Venemaale. Tegelikult olekski mind kõige rohkem Vene võit huvitanud, sest tahtsin näha mismoodi nemad oma riiki ja kultuuri teistele näitavad.

Eredaimalt jäid meelde Armeenia lugu, sest see oli mõnusalt energiline; Bosnia ja Hertsogoviina taustalauljate ilusad kleidid; Horvaatia esinemine, mis meenutas Folgi kontserti; Venemaa baleriinid ja laul, mis mul pärast pikalt kummitama jäi; Islandi (eelvoorust siis) ja Leedu huumoriga tehtud lood, millest vähemalt Leedul finaalis väga hea tulemus tuli. Ehk õpivad teised siit kogu seda eurovärki väikese huumoriga võtma:) Ukraina lugu oli samuti meeldejääv, mis oli samuti energiat täis, aga meenutas mulle Ruslana "Wild Dance'i" ja lõpuks võidukas Soome Lordi "Hard Rock Hallelujah", mis oli klass omaette!

Loodetavasti saab nüüd Eurovisioonil läbi ABBA ja odava Rootsi-popi aeg ja heliloojad hakkavad omanäolisemat muusikat sinna saatma (kuigi sel aastal oli olukord juba päris hea - vaid 3 "Rootsi" laulu). Veel loodan, et järgmise aasta Eurovisioon ei ole nagu Eesti Rabarock ja me saame kuulata/vaadata ka teistes stiilides lugusid, sest tegelikult varieerimisruumi ju veel oleks!

110% kindlalt olen mina aasta pärast taas teleka ette naelutatud nii eelvooru kui ka finaali ajal ning vaatan kuidas Leedu kavalpead seekord tähelepanu püüavad ja vaatan paljud Lordi poolt sillutatud teed järgivad.

Palju õnne, Soome!